کتاب/جزوه/فایل درسی/اموزش/تحقیق/پاورپوینت

فروشگاه فایل برای همه
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

بررسی پروبیوتیک وکاربرد آن در آبزی پروری

بررسی پروبیوتیک وکاربرد آن در آبزی پروری
 

جزئیات و دریافت

 

مقدمه:
پرورش طیور گوشتی در چند سال اخیر با توجه به نقش و اهمیت خاصی که در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز انسان دارد رشد چشم گیری داشته است ، در صورتی که از پرورش سنتی به صنعتی عظیم تبدیل شده است.
استفاده از آنتی بیوتیک ها بدلیل بوجود آمدن سویه های مقاوم و امکان انتقال این مقاومت   به سایر گونه ها به ویژه در سویه های مشترک بین انسان و دام ، ماندگاری بقایای دارویی در فر آورده های دامی مورد استفاده انسان ها و به هم زدن فلور میکروبی دستگاه گوارش ، مشکلات جدیدی در بهداشت عمومی و دامی ایجاد کرده و موجبات نگرانی مصرف کنندگان را فراهم ساخته است. هم اکنون در بعضی از کشور ها استفاده از آنتی بیوتیک  در خوراک دام و طیور به شدت محدود شده است.
پروبیوتیک ها ترکیبات مکروبی زنده ای هستند که مستقیما جیره دام و طیور اضافه می شوند و اثر بسیار مطلوبی بر عملکرد و سلامت آنها دارند.استفاده از این ترکیبات در خوراک طیور به صورت بسیار گسترده مورد ارزیابی قرار گرفته است. این  میکروارگانیسم  ها نه تنها ایجاد بیماری نمی کنند ، بلکه از تکثیر و رشد باکتری های بیماری زا نیز در دستگاه  گوارش حیوانات جلوگیری کرده و موجب افزایش میکروفلور مفید در سیستم گوارش طی شوند استفاده از پروبیوتیک ها به صورت تجاری در کشور در حال گسترش می باشد.

  • ۰۰/۰۲/۱۵
  • PDF_sara PDF_sara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی